Wednesday 13 August 2014

Kelebihan Almathurat ,Jom baca

Bismillahhirahmanirrahim....

Asslam wahai kaum adam dan hawa,ana hamba biasa yang ingin berkongsi pendapat dan ilmu yang tiada bandingannya..InsyAllah akan dijadikan saham akhirat kelak.

#masa zaman sekolah dulu ayah selalu ingatkn saya untuk membaca Almathurat, mula2 agak liat dan tak nampak benefits zikir harian ni,tetapi sekarang saya sendiri sedar betapa pentingnya zikir harian ni.Sebagai pelajar tahun akhir diploma kehidupan saya agak hetic tetapi saya tak per
nah lupa Almathurat yang boleh menjadi saham akhirat saya kelak.. InsyAllah..




KELEBIHAN MEMBACA ALMATHURAT

a) Tidak dihampiri syaitan.

b)Rumah dan keluarga tidak dihampiri oleh perkara yang tak diingini.

c)Allah kecukupan dari segi dunia dan akhirat.

d)Orang yang membacanya akan dijamin syurga

e)Allah menyempurnakan nikmat kepadanya

f)Allah berhak untuk menredainya

g)Terhindar daripada syirik

h)Dipermundahkan untuk melangsaikan hutang piutang

i)Selamat dari serangan haiwan yang berbisa

j)Berhak untuk mendapat syafaat pada hari akhirat kelak

k) Sesiapa yang membaca di waktu pagi,akan dipelihara oleh Allah hingga ke waktu petang.
    Dan sesiapa        yang membacanya di waktu petang akan dipelihara hingga ke waktu pagi.


                                                             

nota kaki berbicara :

#let's read almathurat,insyAllah kita semua dapat syafaatnya..

No comments:

Post a Comment